۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

دو پرسش از اسلامیست های مخالف خامنه ای و هوادارانشان



در این چند روز دو اتفاق یا بهتر است بگویم دو خبر باعث شد دو پرسش از کسانی مطرح کنم که هوادار اسلام سیاسی و مخالف سکولاریسم هستند که می توان به اصلاح طلبان هواداران دوران خمینی و همینطور نهضت آزادی و افرادی مانند بنی صدر و چند تن دیگر که با وجود این سی و سه سال نکبت بار هنوز از اسلام سیاسی سخن می گویند اشاره کرد.
نخستین اتفاق انتشار تصاویر برهنه علیا دختر مصری در وبلاگ شخصی اش بود که به دنبال آن هم فیسبوکی برای حمایت از این دختر مصری راه افتاد و هم بسیاری برای حمایت از او تصاویر برهنه خود را منتشر کردند که چند زن و مرد ایرانی هم در این میان بودند (البته من خودم انتشار تصاویر برهنه مردان را به دلایلی اصلا مناسب ندانستم که جای بحثش اینجا نیست).
در هر حال پس از انتشار تصاویر این دختر در وبلاگش فتواها و دستورات زیادی از جانب مختخواران اسلامی برای مجازات او صادر شد تا اینکه سرانجام امروز این دختر در میدان التحریر قاهره مورد ضرب و شتم شدید و وحشیانه مسلمانان قرار گرفت.
حال نخستین پرسش از اسلامیست هایی که در عین حال خود را آزادیخواه می دانند این است که موضعشان در برابر آن مفتخوارانی که به دلیل انتشار تصاویر برهنه این دختر در وبلاگ شخصی اش (وبلاگ هر انسان کاملا جزو حریم اوست و او مختار است هر چیزی را که مناسب دانست و خواست در آن قرار دهد) بر علیه جان او فتوا صادر کرده اند چیست؟ آیا قرار است در فردای ایران هم اگر کسی به هر دلیلی به خواست خودش تصویر برهنه یا نیمه برهنه خود را منتشر کرد بر علیه جان و سلامتی اش آشکارا دستور صادر شود و حکومت و دولت و پلیس هم هیچ واکنشی نشان ندهند و یا طرف آن مفتخوار عمامه به سر را بگیرند؟ این همان آزادی است که مد نظر شماست؟

دومین اتفاقی که سبب شد پرسشی دیگر در ذهنم نقش ببندد کشته شدن رافق تقی نویسنده مخالف اسلام آذربایجانی آن هم پنج سال پس از فتوای قتل او از سوی آفت الله لنکرانی بود.
این عمل ضد انسانی فتوای قتل صادر کردن را خمینی هم درباره سلمان رشدی انجام داده بود.
حال پرسش دوم من از این اسلامیست ها و هوادارانشان این است که در آزادی که مد نظر آنهاست آیا کسی می تواند آزادنه بر علیه اسلام و دین و خدا بنویسد یا سخن بگوید و در عین حال کسی فرمان قتل یا زندانش را صادر نکند؟

اگر کسی هم به راستی آزادیخواه و سکولار است ولی به هر دلیلی از شخص یا اشخاصی حمایت می کند که اسلامگرا هستند حداقل این پرسشها را از کسانی که هواداریشان را می کند بپرسد.

پیروز باشید. پاینده ایران و ایرانی. به امید ایرانی آزاد و آباد و به امید آگاهی ایرانی

۱۳۹۰ آبان ۲۰, جمعه

به جای سفارتخانه مجازی به پناهجویان ایرانی کمک کنید!


مدتی پیش که خانم هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به طور همزمان با بی بی سی و صدای آمریکا مصاحبه کردند و با شادمانی بسیار از راه اندازی یک سفارتخانه مجازی برای ایرانیان درون ایران سخن گفتند و بازهم برخی از هم میهنان خیلی شادمان شدند و خیال کردند و آمریکا و یا هر کشوری دلشان به حال آنها سوخته و می خواهند کمکشان کنند در حالیکه چنین اقدامی بیشتر شبیه به چشمکی از پشت دیوار به جمهوری اسلامی است تا کمک به مردم ایران.
آمریکا و هر کشوری اگر خیلی به فکر مردم ایران هستند نخستین کاری که می توانند بکنند این است که به پناهجویان ایرانی در کشورهایی مانند ترکیه و پاکستان و یونان و سایر کشورها کمک کنند.
موضوع پناهجویان ایرانی  مربوط به امروز نیست. از نخستین روز این جمهوری پر برکت این وضعیت بوده و متاسفانه هنوز هم ادامه دارد و هم میهنان ما در وضعیت بسیار بدی به سر می برند.
مدتی پیش هم با زمین لرزه ای که در ترکیه به وقوع پیوست وضعیت پناهجویان ایرانی در استان وان ترکیه بسیار بدتر از پیش شد.
خلاصه اینکه غرب اگر به فکر حقوق بشر است به جای لاس زدن های پشت پرده با جمهوری اسلامی نخست به پناهجویان ایرانی کمک کند.

پیروز باشید. پاینده ایران و ایرانی. به امید ایرانی آزاد و آباد و به امید آگاهی ایرانی

۱۳۹۰ آبان ۱۵, یکشنبه

این سرنوشت مردمی است که از تاریخ آگاه نباشند


بی گمان در خبرها خواندید که در عربستان یک ایرانی را شلاق زدند. کاری ندارم که به چه بهانه ای به آن ایرانی شلاق زدند زیرا توحشی که در این عمل ضد انسانی وجود دارد محکوم است.
 این نخستین بار نیست که در عربستان و سایر کشورهای عربی که ایرانیان برای زیارت گور دشمنان خود به آنجا می روند با آنها به بدترین شکل ممکن رفتار می شود اما متاسفانه ایرانیان دوباره و چندباره به این کشورها می روند و هم تحقیر می شوند و هم سالانه میلیاردها دلار به جیب حاکمان شکم گنده این کشورهای عربی می ریزند.
بخشی از دلایل این تلاشی که ایرانیان نا خود آگاه برای تحقیر شدن خود می کنند بی گمان نا آگاهی از گذشته سرزمین خود است نه تنها گذشته پیش از اسلام ایران بلکه جنایاتی که با ورود اسلام و پس از اسلام در ایران شد و حتی نا آگاهی از تاریخ اسلام چه در زمان زنده بودن محمد و چه پس از مرگ او.
به عنوان نمونه اگر ایرانی بداند که این سنت حج و هفت بار چرخیدن به دور کعبه اصلا کوچکترین ارتباطی به محمد ندارد و از دوران پیش از اسلام که کعبه محل نگهداری 360 بت بوده انجام می شده برخوردش با این موضوع متفاوت خواهد بود. حداقل می توان گفت این موضوع درباره برخی صادق است و دیگر هر سال برای پول خود را به جیب عربها نمی ریزند.
ایرانی اگر بداند که اسلام چگونه وارد سرزمینش شده و نیاکانش چگونه مسلمان شده اند و چگونه قرنها تازیان در سرزمینش جنایت کرده اند حداقلش این است که زمانیکه می خواهد این کار را بکند اندکی می اندیشد.
البته برخی هم متاسفانه کاملا میهن و هویت خویش را تغییر داده اند و بیش از آنکه هویتشان را از کشورشان بگیرند از دینی می گیرند به وحشیانه ترین شکل ممکن وارد این سرزمین شده است.
یک نکته مهم دیگر در این خبر وجود دارد و آن این است که بر خلاف تصور برخی که عرب امروز آن عرب 1400 سال پیش نیست این عرب هم به مانند نیاکانش دشمن ایران و ایرانی است. کافی است ببینیم که بدترین رفتار نه تنها در مکه بلکه در سایر شهرهای عربی با مردم کدام کشور می شود.
نزدیک به هفتاد سال پیش اندیشمند بزرگ سرزمینمان احمد کسروی گفت : ((بیچاره مردمی که تاریخ ندانند و بدبخت مردمی که تاریخ سرزمین خود را ندانند)) و با کمال تاسف امروز دهه ها پس از درگذشت این بزرگمرد در میان ایرانیانی افرادی که خود یا دیگران روی آنها لقب روشنفکر می گذارند تاریخ را به گورستان و زباله دان تشبیه می کنند و گویا این نشان از فکر بسیار روشنشان دارد که با تاریخ اینگونه برخورد می کنند و باید به آن جمله زیبای کسروی این را افزود که : ((و بدبخت تر از همه  مردمی که روشنفکرشان اینگونه با تاریخ برخورد کند)).


ابر مرد تاریخ ایران فردوسی بزرگ در توصیف تازیان می گوید:



چنين است پرگار چرخ بلند                   كه آيد بدين پادشاهي گزند

ازين مار خوار اهرمن چهرگان            ز دانايي و شرم بي بهرگان

ازين زاغ ساران بي آب و رنگ            نه هوش و نه دانش، نه نام و نه ننگ

نه گنج و نه نام ونه تخت و نژاد            همي داد خواهند گيتي به باد

كه زود آيد اين روز اهريمني               چو گردون گردان كند دشمني

شود خوار هر كس كه بود ارجمند         فرومايه را بخت گردد بلند

پراكنده گردد بدي در چهان                  گزند آشكارا و خوبي نهان

به هر گوشه اي،در ستمكاره ای           پديد آيد و زشت پتياره اي


پیروز باشید. پاینده ایران و ایرانی. به امید ایرانی آزاد و آباد و به امید آگاهی ایرانی.