۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

شاید لیاقت ما ایرانیان همین انتخاب میان دو گروه اسلامیست باشد!


جمله معروفی در صحنه سیاسی دنیا وجود دارد که می گوید : حکومت هر کشوری شایسته مردم آن کشور است.
بی گمان استثناهایی در رد این جمله وجود داشته و دارد که یا حکومتی خیلی بیش از لیاقت مردم آن سرزمین بوده و یا احیانا مردمی لیقاتشون بیش از نظام حاکمه بر آنها بوده اما در اکثریت مطلق موارد حکومت ها زائیده مردمان همان جوامع هستند.
در این دو سال بارها و بارها نامه هایی از سوی تشکل ها و افرادی که خود را آزادیخواه می دانند به مفتخواران بزرگ عمامه به سر یا به قول خودشان مراجع تقلید نوشته شده و از آنها درخواست شده که از مردم حمایت کنند و خود ما مردم هم به محض اینکه یکی از این مفتخواران در جهت ناز کردن برای خامنه ای و دستگاهش سخنی می گوید که اندکی در جهت خواست مردم است گل از گلمان شکفته می شود.
چهارصد سال پیش حکومت صفویه آخوندهای شیعه را از لبنان وارد ایران کرد و این دستگاه آخوندیسم تا به امروز به مانند زالو از خون ما مردم مکیده و فتواهای احمقانه و ضد انسانی داده و هیچ سودی برای ایران و ایرانی نداشته است و هرجا هم که برای حفظ منافعش به سوی مردم آمده پس از مدتی زیانش به مردم رسیده ولی ما ایرانیان بازهم فکر می کنیم آخوند با آخوند تفاوتی دارد.
آخوندها در بهترین شرایط افرادی بهتر از شریعتمداری و طالقانی و منتظری نمی شوند. شریعتمداری همان کسی بود که زمانی که محمد رضا شاه در طرح های انقلاب سفید حق رای و حق انتخاب شدن برای زنان را گنجانده بود نامه اعتراض آمیز نوشته بود و گفته بود این خلاف شرع مبین اسلام است. طالقانی و منتظری تنها کافی است رساله ها و نوشته هایشان را بخوانیم تا به سطح شعورشان پی ببریم. حالا یک سری از تحلیلگران دو زاری و مزدبگیر بنشینند در بی بی سی و صدای آمریکا از افکار مدرن این عمامه به سران بگویند و منتظری را پدر حقوق بشر معرفی کنند. شاید امروز بتوانند با این مزخرفات سر بخشی از ایرانیان را کلاه بگذارند ولی همیشه نمی توانند این کار را بکنند.
دیگر گمان میکنم حتی خود اسلامگرایان و خود آخوندها هم متوجه شده باشند که زنده ماندن دستگاه آخوندیسم شیعه منوط به ماندگاری جمهوری اسلامی است و اگر جمهوری اسلامی سقوط کند سایر این مفتخواران را هم با خود به زیر می کشد.
همین وضعیت برای اصلاحاتچی ها هم وجود دارد. حیات سیاسی آنان منوط به بودن جمهوری اسلامی است و رفتن جمهوری اسلامی در مدت کوتاهی آنها را هم نابود خواهد کرد.
این جماعت هم جز بدبختی دستاوردی برای ایران و ایرانی نداشته اند. اینها یاران بزرگترین جنایتکار چند سده اخیر ایران هستند و هیچگاه نمی خواهند میراث پدر معنویشان از بین برود و تلاششان هم در همین راه است و البته به موازات تلاش برای حفظ این میراث تلاش دارند که خودشان جایگزین حاکمان امروزین این حکومت شوند. دستاورد این جایگزینی برای ما مردم چه خواهد بود؟ هیچ. تنها تغییر افراد و دوباره روز از نو و روزی از نو و همان آش و همان کاسه زیرا در ماهیت حکومت دینی تغییری ایجاد نمی شود و همان مزخرفات ضد انسانی قرآن و شرعیات قوانین کشوری خواهند بود.
اینها چیزهایی نیست که من و امثال من تنها فهمیده باشیم. اینها تجربیات سرزمینمان هستند و قیمت گزافی برای آنها پرداخت کرده ایم. سده ها و دهه ها شاهد نابودی خشت خشت این آب و خاک بوده ایم تا این چیزها برایمان روشن شود ولی هنوز هم خودمان را به نفهمی می زنیم و دوست داریم خواب باشیم. هنوز زمانی که بی بی سی و صدای آمریکا یا جرس و کلمه یا آن بچه آخوند مهدی خزعلی خبر می دهند که فلان آخوند در جهت مردم سخن گفته و فلان آخوند مردمی است و ما هم در فیسبوک و آزادگی و بالاترین لینک می دهیم که : آخ جان آفت الله دستغیب جلوی خامنه ای ایستاده. آفت الله وحید خراسانی یک مرجع تقلید مردمی است. آفت الله صانعی با آن سوابق درخشان و جنایتبار در دادستانی مخالف حاکمیت است. این واژه آفت الله یادگار اندیشمند بزرگ سرزمینمان احمد کسروی است.
هنوز منتظریم که شواری حفظ جمهوری اسلامی راه سبز ما را دعوت کند تا در تجمعی شرکت کنیم و منتظریم سازگارا و نوریزاده برنامه های تجمع ما را در صدای آمریکا اعلام کنند.
آیا به راستی جامعه ما سطح شعور اجتماعی اش به جایی رسیده که تفاوت این اسباب بازیهایی را که اسلامیون به عنوان آزادی می خواهند به ما بدهند را با یک سکولار دموکراسی مدرن بداند؟ حداقل می توان گفت با کمال تاسف نمی توان صد در صد به این پرسش پاسخ مثبت داد.
شاید ما هنوز دوست داریم و لیاقتمان است بین اصولگرا و اصلاحاتچی انتخاب کنیم.

در پایان همه این نوشته خود در این پست را در یک طنز تلخ خلاصه می کنم:

یادش گرامی و روانش شاد پژوهشگر و بزرگمرد عرصه فرهنگ کشورمان دکتر شجاع الدین شفا شاید اگر امروز می خواست آن متن سخنرانی معروف را بنویسد به جای : کوروش آسوده بخواب. ما بیداریم. می نوشت : کوروش هیچگاه نخواب چون ما خود را به خواب زده ایم.!!!!!

پاینده ایران و ایرانی. به امید ایرانی آزاد و آباد و به امید آگاهی ایرانی

۱ نظر:

  1. با درود فراوان. رز بخشی هستم و به تازگی وبلاگی را باز کردم . از شما تقاضا دارم برای اینکه بتوانم آثار خودم را به دست هموطنانم برسانم وبلاگ من را در صورت تمایل به لیست دوستان خود بیافزایید. متشکرم

    وبلاگ من
    http://rosebakhshi.blogspot.com

    پاسخحذف

پیش از کامنت گذاشتن به نکات زیر توجه کنید :

1 - برای خود یک نام برگزینید و به گونه ناشناس کامنت نگذارید.
2 - داوری شما درباره من برای من ارزشی ندارد. پس آن را پیش خود نگه دارید.
3 - دشنام و اتهام بی سند به من و سایر نظر دهندگان ممنوع است.
4 - کامنت زیر هر پست باید در ارتباط با موضوع آن پست باشد.
در صورت رعایت نکردن هر یک از نکات بالا کامنت شما حذف خواهد شد.

پیروز باشید. پاینده ایران