۱۳۹۰ آبان ۱۵, یکشنبه

این سرنوشت مردمی است که از تاریخ آگاه نباشند


بی گمان در خبرها خواندید که در عربستان یک ایرانی را شلاق زدند. کاری ندارم که به چه بهانه ای به آن ایرانی شلاق زدند زیرا توحشی که در این عمل ضد انسانی وجود دارد محکوم است.
 این نخستین بار نیست که در عربستان و سایر کشورهای عربی که ایرانیان برای زیارت گور دشمنان خود به آنجا می روند با آنها به بدترین شکل ممکن رفتار می شود اما متاسفانه ایرانیان دوباره و چندباره به این کشورها می روند و هم تحقیر می شوند و هم سالانه میلیاردها دلار به جیب حاکمان شکم گنده این کشورهای عربی می ریزند.
بخشی از دلایل این تلاشی که ایرانیان نا خود آگاه برای تحقیر شدن خود می کنند بی گمان نا آگاهی از گذشته سرزمین خود است نه تنها گذشته پیش از اسلام ایران بلکه جنایاتی که با ورود اسلام و پس از اسلام در ایران شد و حتی نا آگاهی از تاریخ اسلام چه در زمان زنده بودن محمد و چه پس از مرگ او.
به عنوان نمونه اگر ایرانی بداند که این سنت حج و هفت بار چرخیدن به دور کعبه اصلا کوچکترین ارتباطی به محمد ندارد و از دوران پیش از اسلام که کعبه محل نگهداری 360 بت بوده انجام می شده برخوردش با این موضوع متفاوت خواهد بود. حداقل می توان گفت این موضوع درباره برخی صادق است و دیگر هر سال برای پول خود را به جیب عربها نمی ریزند.
ایرانی اگر بداند که اسلام چگونه وارد سرزمینش شده و نیاکانش چگونه مسلمان شده اند و چگونه قرنها تازیان در سرزمینش جنایت کرده اند حداقلش این است که زمانیکه می خواهد این کار را بکند اندکی می اندیشد.
البته برخی هم متاسفانه کاملا میهن و هویت خویش را تغییر داده اند و بیش از آنکه هویتشان را از کشورشان بگیرند از دینی می گیرند به وحشیانه ترین شکل ممکن وارد این سرزمین شده است.
یک نکته مهم دیگر در این خبر وجود دارد و آن این است که بر خلاف تصور برخی که عرب امروز آن عرب 1400 سال پیش نیست این عرب هم به مانند نیاکانش دشمن ایران و ایرانی است. کافی است ببینیم که بدترین رفتار نه تنها در مکه بلکه در سایر شهرهای عربی با مردم کدام کشور می شود.
نزدیک به هفتاد سال پیش اندیشمند بزرگ سرزمینمان احمد کسروی گفت : ((بیچاره مردمی که تاریخ ندانند و بدبخت مردمی که تاریخ سرزمین خود را ندانند)) و با کمال تاسف امروز دهه ها پس از درگذشت این بزرگمرد در میان ایرانیانی افرادی که خود یا دیگران روی آنها لقب روشنفکر می گذارند تاریخ را به گورستان و زباله دان تشبیه می کنند و گویا این نشان از فکر بسیار روشنشان دارد که با تاریخ اینگونه برخورد می کنند و باید به آن جمله زیبای کسروی این را افزود که : ((و بدبخت تر از همه  مردمی که روشنفکرشان اینگونه با تاریخ برخورد کند)).


ابر مرد تاریخ ایران فردوسی بزرگ در توصیف تازیان می گوید:



چنين است پرگار چرخ بلند                   كه آيد بدين پادشاهي گزند

ازين مار خوار اهرمن چهرگان            ز دانايي و شرم بي بهرگان

ازين زاغ ساران بي آب و رنگ            نه هوش و نه دانش، نه نام و نه ننگ

نه گنج و نه نام ونه تخت و نژاد            همي داد خواهند گيتي به باد

كه زود آيد اين روز اهريمني               چو گردون گردان كند دشمني

شود خوار هر كس كه بود ارجمند         فرومايه را بخت گردد بلند

پراكنده گردد بدي در چهان                  گزند آشكارا و خوبي نهان

به هر گوشه اي،در ستمكاره ای           پديد آيد و زشت پتياره اي


پیروز باشید. پاینده ایران و ایرانی. به امید ایرانی آزاد و آباد و به امید آگاهی ایرانی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیش از کامنت گذاشتن به نکات زیر توجه کنید :

1 - برای خود یک نام برگزینید و به گونه ناشناس کامنت نگذارید.
2 - داوری شما درباره من برای من ارزشی ندارد. پس آن را پیش خود نگه دارید.
3 - دشنام و اتهام بی سند به من و سایر نظر دهندگان ممنوع است.
4 - کامنت زیر هر پست باید در ارتباط با موضوع آن پست باشد.
در صورت رعایت نکردن هر یک از نکات بالا کامنت شما حذف خواهد شد.

پیروز باشید. پاینده ایران