۱۳۹۱ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

پرسشی از دشمنان شاهزاده رضا پهلوی


در طول این سالها هر زمان که شاهزاده رضا پهلوی خواست گامی بردارد یا حتی مصاحبه ای انجام داد از دو سو مورد حملات بی مانندی قرار گرفت. نخست از سوی جمهوری پر برکت اسلامی که طبیعتا باید در جهت تخریب شاهزاده و دروغ پردازی درباره او گام بردارد چون هر انسان آگاهی می داند که شاهزاده چه کسی خوشش بیاید یا خوشش نیاید بیشترین پتانسیل را برای ایستادگی در برابر جمهوری پر برکت دارد پس اگر میهنمان را دوست داریم و هر باور و ایدئولوژی که داریم آن را برای پیشرفت کشور می خواهیم باید طبیعتا از این مرد سود ببریم حتی اگر با عقیده او مخالف باشیم یا به عملکرد و سخنانش انتقاد داشته باشیم.
یک ویژگی بسیار مهم شاهزاده این است که بر خلاف اکثریت مطلق کسانی که تنها ادعای دموکراسی دارند در عمل هم نشان داده که انسان کاملا دموکراتی است بدون آنکه به مانند سایرین ادعایش گوش دنیا را کر کرده باشد.
حتی این دموکرات بودن گاهی و در مواردی مورد تایید خود من نیست و من آن را درست نمی دانم ولی به هر حال این ویژگی او است.
او راه گفتگو را با هیچ فرد و گروهی نبسته و هیچ مشکلی ندارد که دست همکاری اش را به سوی هر ایرانی با هر عقیده ای مشروط بر پایبند بودن به دموکراسی و مخالفت با این رژیم دراز کند که البته در مواردی به باور من در این زمینه زیاده روی هم می کند.
شاهزاده تا به حال با رسانه ها و افرادی مصاحبه کرده که هرکسی می داند آنها به قول معروف می خواهند سر به تن او نباشد ولی او در برابر آنها می نشیند و به پرسش هایشان پاسخ می دهد.
پرسش من از کسانی است که هر بار پس از یک مصاحبه یا یک حرکت شاهزاده در برابر دوربین تلویزیون می نشینند یا به خیال خود مقاله می نویسند و همگام و همراه با جمهوری پر برکت اسلامی  او را به خیال خود لجن مال می کنند و خوشبختانه یا متاسفانه شاهزاده هم اهل صحبت کردن علیه فرد و گروه ایرانی نیست که این از سویی سبب می شود او تمرکزش روی هدف خودش باشد و البته از سوی دیگر سبب می شود این افراد و گروه ها خیال کنند سخنانشان درست بوده.
پرسش من این است که آقای عزیز / خانم محترم شما که این همه ادعای دموکرات بودن داری چرا هیچگاه با کسی مصاحبه نمی کنی که می دانی 180 درجه با شما مخالف است؟ چرا با این همه ادعا تنها با دوستان و رفقای خود مصاحبه می کنی؟
همه می توانند در برابر دوربین یکه تازی کنند اما هرکسی نمی تواند از زیر چالشی ترین گفتگوها به سلامت بیرون بیاید. این هنر نیست که مصاحبه گر هر بار تو را دکتر و استاد خطاب کند و هرچه شما می گویی تایید کند. این کار را خامنه ای هم به خوبی بلد است و بسیار هم بهتر از شما انجام می دهد.

پی نوشت :

جشن سده را به همه میهن پرستان ایرانی خجسته باد می گویم و امیدوارم روزی این جشنهای ملی ما در خاک پاک سرزمینمان برگزار شود و گرامی داشته شود.

پیروز باشید. پاینده ایران و ایرانی. به امید ایرانی یکپارچه ، آباد و آزاد و به امید آگاهی ایرانی

دهم بهمن 2571

۹ نظر:

  1. سپاس دارم حرف دلم را بازگو کردی

    پاسخحذف
  2. با این قوانین سفت و سخت میل هر خواننده ای به پاسخ دادن از بین می رود. خودتان پیروز باشید. دعای خیرتان را برای خودتان نگه دارید. شاه زاده! نیامده این قدر خودکامه است و طرف دارانش چماق به دست دارند بیاید چه خواهد شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کاش بیشتر توضیح ممی دادید که منظورتون از قوانین سفت و سخت چیه؟ اگر منظورتون برای کامنت گذاشتن در وبلاگه هیچ نیازی به میل نیست. شما به سادگی با انتخاب گزینه نام / آدرس اینترنتی میتونید کامنت خودتونو بذارید بدون اینکه بخش در بخش آدرس اینترنتی چیزی بنویسید.
      و ای کاش بازهم توضیح میدادید که شاهزاده کجا خودکامگی به خرج داده تا میتونستیم باهم دربارش صحبت کنیم.

      حذف
  3. درود كاوه جان
    فسيل هاي 57 خودشون هم ميدونن كه شاهزاده شخصيتي كاملا دموكراتيك است ولي مشكل اين فسيل ها با تاريخ و هويت و مليت ماست چراكه شاهزاده نوه فردي ست كه هويت و ناسيوناليسم ايراني را زنده كرد.
    كاوه جان اگر دقت كرده باشي حملات گسترده اي در اين مدت عليه پادشاهان پهلوي در رسانه هايي مثل بي بي سي، صداي آمريكا و در محافل مجازي شورشيان 57 شروع شده چراكه ميترسند از موج گسترده بازگشت نسل جوان به هويت و مليت خويش و همچنين ياد كردن از دوران زنده شدن مليت و طلايي قبل از انقلاب كه نشان از علاقه نسل جديد به تاريخ و هويت خود دارد. مثلا بي بي سي چند روز پشت سرهم مستند مربوط به شاه را پخش كرد. صداي آمريكا در برنامه اي كاملا يكطرفه سه شخصيت ضد شاه را دعوت كرد و هرچه از دهانشان در اومد گفتند. ميدونم كه اينها رو دنبال ميكني و خوب نيت اين رسانه ها و اين گروهها رو ميدوني. چه خوبه كه در اين مورد هم سخني گويي.
    جالبه كه من در صفحه فيسبوك افق يك انتقادي كردم و فورا بلاك شدم. اينم دموكراسي مدنظر اين آقايون. همچنين در بي بي سي. حال ميكني دموكراسي كه اينها دنبالش هستن. دموكراسي شعاري. ولي در عوض در صفحه فيسبوك شاهزاده مخالفين شاهزاده هر فحشي دوست دارن مينويسن بدون اينكه كسي صداشون رو خفه كنه.
    واقعا يه سوژه خنده و جك هستن اين فسيل هاي 57. من نميدونم چرا هركسي ميره خارج از ايران، فكرش بسته تر ميشه. اين نوريزاد هم فهميده كه انقلاب ثمره اي نداشته و در مقاله اخيرش به صراحت گفته كه ما انقلاب لازم نداشتيم ولي جماعت انقلابي هنوز بر سر آرمانهاشون هستن.
    بابك

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بابک جان

      برای بیشتر این فسیل ها گویا هنوز خاندان پهلوی در قدرته و هنوز مبارزشون با اونهاست.
      ادعای دموکراسی خواهیشون هم از حرف بیشتر نیست. همونجوری که خودت گفتی تو فیسبوک شاهزاده همه جور آدم با همه جور عقیده میاد و هرچی میخواد میگه یا میپرسه ولی تو صفحه فیسبوک هر کدام از اینها برو. یک جمله بر علیهشون بگی بدون برو برگرد پاکت میکنن.
      تو فیسبوک جناب بهرام مشیری من یک کامنت گذاشتم و انتقاد کرد درنگ نکردن و ظرف یک ساعت بلاک شدم. تو فیسبوک خیلی از این برنامه های تلویزیونی و افراد هم همین وضعیت پیش اومده/ البته نا گفته نمونه و از حق نگذریم. تو سایت شبکه من و تو همینطور تو فیسبوکشون انتقادهای خیلی تند کردم و هیچگاه هم بلاک نشدم.
      درباره بی بی سی و صدای آمریکا با تایید سخنانت یک نکته جالب هم اینجا باید اشاره کنم. با همه این ترور شخصیت هایی که این رسانه ها انجام دادن شاهزاده در میان مهمانان منتخب برنامه افق در رده نخست قرار گرفت.
      زمانیکه ایدئولوژی و منافع شخصی جای منافع ملی رو بگیرن دیگه به مرور زمان آدم هر کاری میکنه و هرچیزی میگه برای گام برداشتن در راه اونها و فسیل های 57 مصداق این موضوع هستن.

      پاینده باشی

      حذف
  4. آیا هیچ دقت کرده‌اید که حمله کنندگان به رضا پهلوی از کلمات معیّن و تکراری استفاده می‌کنند؟ به نظر من این "ها همه" یک یا دو نفر بیشتر نیستند یا اینکه مثل کمونیست‌ها و عمله اکره‌های خامنه‌ای تعلیمات یکسان دیده اند.
    فرهاد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فرهاد گرامی من شخصا گمان نمیکنم دو سه تا آدم باشن ولی افراد با ایدئولوژی های معینی هستن. این به گمانم درست تر به نظر میرسه.

      حذف
  5. با درود کاوه جان ضمن شاد باش به مناسبت جشن سده. تا جایی که من دیدم تمامی‌ افرادی که معنای واژه دمکراسی و سکولاریسم را درک میکنند از شاه زاده رضا پهلوی پشتیبانی‌ میکنند و برای ایشان احترام قائل هستند اما یک عده‌ که هنوز در تفکرات خود دنبال دیکتاتوری هستند خوب هیچگاه یک فرد دمکرات را تحمل نمیکنند و شروع به کوبیدن آن شخص میکنند .سوالی هم من دارم که البته مربوط به این لینک نمی‌شود و در مورد بند ۱۱ منشور شورای ملی‌ است که کمی‌ عجیب به نظر می‌رسد و به نوعی بیانگر حکومت فدارلیسم است .اگر حقوق تمامی‌ ایرانیان در این منشور بر طبق موازین جهانی‌ حقوق بشر تعیین شده است پس دیگر این بند ۱۱ اضافی است ، وقتی‌ در قانون تبعیضی نباشد به طور مثال یک کرد و یا بلوچ هم میتواند در کار اداره حکومت شرکت کند و به مقامات بالای حکومتی برسد ، و واقعا من درک نمیکنم که چرا این بند ۱۱ در این منشور وجود دارد!!(شاید فشار تجزیه طلبان بی‌خرد باعث وارد شدن این بند شده باشد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر تو بورزوم جان

      من هم جشن سده رو یک بار به تو دوست عزیزم خجسته باد میگم.
      بخش نخست کامنتتو کاملا تایید میکنم که یک سری افراد با تفکر یخ زده و با همه ادعاشون خودشون از همه دیکتاتورها بدتر هستند.
      درباره پرسشت چون این پرسش و شک و شبهه برای خودم هم وجود داشت و پاسخشو از یکی دو تن از اعضای کمیته موقت گرفتم به گمانم بد نباشه توضیحی بدم.
      ساختار غیر متمرکز با ساختار فدرال تفاوت داره. در یک ساختار فدرال حکومت محلی وجود داره و میتونه برای خودش قانون محلی بذاره و هر کار دیگری که در چهارچوب یک نظام فدرال فکر کنی میتونه انجام بده اما ساختار غیر متمرکز همه اختیارات و عزل و نصب ها دست دولت مرکزی نیست و دیگه استاندار و مقامات استانی رو دولت مرکزی تعیین نمیکنه بلکه با رای مردم اون منطقه تعیین میشن و البته کارهاشون هم باید در چهارچوب قانون اساسی و قانون ملی باشه و اختیار قانون گزاری ندارن.
      اما در کل به گمان من هم چندتا از اصول اضافی هستن در این منشور شانزده ماده ای ولی تاکیدی که روی حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی ملی و همینطور جدایی نهاد دین از حکومت شده احتمال ورود دشمنان ایران رو تا حد زیادی کم کرده کما اینکه دیدیم احزاب کرد که شاهزاده هم یکی دو باری باهاشون نشست و برخاست داشت با دیدن اصل حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی ملی نیومدن جلو و اسلامی ها هم با دیدن جدایی نهاد دین از حکومت نیومدن.
      در کل بارها تاکید این منشور موقتیه و میتونه بازهم اصلاح بشه یا حتی تغییر کنه. مهم اینه یک حرکت با اصول حداقلی که هر ایرانی آزاده ای باید بهشون پایبند باشه آغاز شده که مطمئنا بدون ایراد هم نیست و باید در مسیر حرکت ایراداتش اصلاح بشه.

      پاینده باشی

      حذف

پیش از کامنت گذاشتن به نکات زیر توجه کنید :

1 - برای خود یک نام برگزینید و به گونه ناشناس کامنت نگذارید.
2 - داوری شما درباره من برای من ارزشی ندارد. پس آن را پیش خود نگه دارید.
3 - دشنام و اتهام بی سند به من و سایر نظر دهندگان ممنوع است.
4 - کامنت زیر هر پست باید در ارتباط با موضوع آن پست باشد.
در صورت رعایت نکردن هر یک از نکات بالا کامنت شما حذف خواهد شد.

پیروز باشید. پاینده ایران