۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

درخواستی از مدیریت سایت آزادگی


به جشن ملی و باستانی نوروز یادگار پادشاهی جمشید نزدیک می شویم.
نوروز بی گمان ملی ترین و ایرانی ترین جشن در فرهنگ کهن این سرزمین است اما متاسفانه اسلامیون در طول قرنها چیزهایی را که هیچ سنخیتی با این جشن ایرانی ندارد به آن افزوده اند و این مایه ننگ برای هر ایرانی میهن پرست است.
نخستین گام اسلامیون در این راه تبدیل هفت شین به هفت سین بود که البته این راهی بود که قرنها پیش ایرانیان میهن دوست که زیر یوغ تازیان قرار داشتند برای جلوگیری از نابودی جشن نوروز به کار گرفتند و استفاده از هفت سین تا حد زیادی هم مورد پذیرش است و نمی توان به آن ایرادی گرفت.
پس از آن کتاب به اصطلاح مقدس مسلمانان که هیچ سنخیت و ارتباطی با ایران و ایرانی و جشن نوروز نداشت وارد هفت سین شد و این موضوع کاملا توهین به فرهنگ کهن ایران است که کتابی به زبان بیگانه بر سر سفره نوروز قرار داشته باشد و از آن بدتر اینکه آن کتاب برای کسانی باشد که بیشترین و وحشیانه ترین جنایات را در این سرزمین کرده اند. سفره نوروز جای شاهنامه ابر مرد تاریخ ایران فردوسی بزرگ و رباعیات خردمند بزرگ عمر خیام و دیوان حافظ است نه کتابی که به زبان بیگانه است و هیچ سنخیتی با فرهنگ زیبای ایرانی ندارد.
یکی دیگر از چیزهایی که از سوی اسلامیون به این جشن ملی افزوده شد آن دعای به زبان تازی بود که نخستین بار شیخ مهدی بازرگان (مهندس تحصیلکرده فرانسه که برای بسیاری روشنفکر و سیاستمدار شریف و این دست چرندیات به حساب می آید) آن را خواند و خود او نیز از نوشته های آخوند شیخ عباس قمی آن را برداشته بود.
اما قدیمی ترین این الحاقیات اسلامی و ضد ایرانی که تنها ویژه نوروز نیست و در همه طول سال و در مدت چهارده قرن به ایران و ایرانی زورچپان شده مبدا تاریخ است. تاریخ هجری که مبدا آن فرار محمدبن عبدالله به همراه ابوبکر از مکه به مدینه است. این مبدا تاریخ توهین به سرزمینی است که حداقل دو برابر اسلام تاریخ دارد و در طول تاریخ خود به آن اندازه مناسبت های ملی دارد که بتواند از آنها به عنوان مبدا تاریخ استفاده کند. ما ابرمردی به نام کوروش را در تاریخ داریم که یازده قرن پیش از آنکه اسلامی وجود داشته باشد حقوق بشر را به گواهی اکثریت مطلق مورخان پایه گزاری کرده و بهترین مبدا هم برای تاریخ ما آغاز حکومت این ابرمرد و آغاز حکومت هخامنشی است.
بیش از سه دهه پیش بود که به کوشش و با تلاش شماری از میهن پرستان مانند زنده یاد دکتر شجاع الدین شفا مبدا تاریخ ایران از فرار محمد به آغاز حکومت هخامنشی تغییر کرد اما مدتی بعد با به قدرت رسیدن یک تازی به تمام معنا به نام جعفر شریف امامی و فریاد وا اسلامایی که او آن را به نمایندگی از آخوندها سر می داد دوباره مبدا تاریخ همان فرار محمد شد و متاسفانه پادشاه درگذشته ایران محمدرضا شاه پهلوی نیز که در همه امور دخالت می کرد و با رضایت خود او تاریخ هخامنشی مورد استفاده قرار گرفته بود در این یک مورد دخالتی نکرد.

به عنوان یک ایرانی میهن پرست از مدیریت سایت آزادگی می خواهم که این عزیزان نیز به جای همرنگ جماعت بودن در یک توهین ناخودآگاه به ایران و ایرانی با استفاده از این تاریخ تازی از تاریخ هخامنشی استفاده کنند.

پیشاپیش نوروز باستانی بر همه ایرانیان میهن پرست خجسته باد.

پیروز باشید. پاینده ایران و ایرانی. به امید ایرانی آباد و آزاد و به امید آگاهی ایرانی

24 اسفند 2570

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیش از کامنت گذاشتن به نکات زیر توجه کنید :

1 - برای خود یک نام برگزینید و به گونه ناشناس کامنت نگذارید.
2 - داوری شما درباره من برای من ارزشی ندارد. پس آن را پیش خود نگه دارید.
3 - دشنام و اتهام بی سند به من و سایر نظر دهندگان ممنوع است.
4 - کامنت زیر هر پست باید در ارتباط با موضوع آن پست باشد.
در صورت رعایت نکردن هر یک از نکات بالا کامنت شما حذف خواهد شد.

پیروز باشید. پاینده ایران