۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۳, شنبه

مقایسه فاطمه زهرا با زنان بزرگ تاریخ ایران


از روزی که اسلامیون در سی و سه سال پیش در ایران به قدرت رسیدند برای تحقیر زن زادروز فاطمه دختر محمدبن عبدالله را برای روز زن گذاشتند و همه تلاششان این بوده که این زن بیچاره و قابل ترحم الگوی زن ایرانی باشد که البته از پیش از به قدرت رسیدن اسلامیون نیز این تلاش بود که اوجش تلاش آخوند کت و شلواری یعنی علی شریعتی برای معرفی فاطمه به عنوان یک الگوی خوب برای زن ایرانی است.
همه عمر فاطمه 18 سال بوده که 9 سال در ازدواج با علی و زایش 4 فرزند گذشته و با توجه به نوشته های معتبر تاریخی (نه چرندیات آخوندهای شیعه) او هیچ کار درخشانی در تاریخ نداشته. تنها جایی که در تاریخ اسلام از او یاد شده اختلاف او با ابوبکر بر سر باغ فدک است (باغهایی که محمد آنها را به زور از یهودیان برای نکشتنشان گرفت).
شریعتی با افتخار یکی از کارهای درخشان فاطمه را تمیز کردن شمشیر خونین علی می داند.
این الگو و مدلی است که اسلامیون از زن می خواهند. موجودی حقیر و پست که همیشه زیر سلطه مرد باشد.
از سوی دیگر تاریخ ایران زمین زنانی را به خود دیده که شماری از آنها در دوران خود یگانه بودند که در اینجا از برخی از آنها نام می برم.

1- آرتمیس : ژنرال نیروی دریایی ایران در زمان خشایار شاه هخامنشی. این زن تا به همین امروز یگانه دریاسالار زن تاریخ بوده است.

2- یوتاب : سردار دلیر ایرانی که در کنار برادرش آریوبرزن تا آخرین نفس در برابر اسکندر گجستک در راه دفاع از ایران جنگید و تسلیم نشد.

3- آرتادخت : این زن وزیر خزانه داری ایران در دوره اشکانیان بوده و نخستین زن در سراسر جهان بوده که بر این مسند تکیه زده و بسیار هم در این مسند درخشان عمل کرد و کار مالیات ها را سامان بخشید.

4- آذرناهید : ملکه بزرگ ایران در دوره پادشاهی شاپور ساسانی که از او در کتیبه های باستانی به عنوان بانویی میهن پرست نام برده شده.

5- آزرمی دخت : دختر خسرو پرویز که به شاهنشاهی ایران رسید و از او به عنوان یکی از پادشاهان بزرگ ساسانی نام برده می شود.

6-هلاله : پادشاه ایران در دوران کیانیان که در کتاب های کهن از او به عنوان پادشاهی بزرگ با لقب همای آزاد یاد می شود.


اینها تنها شمار اندکی از زنان دلیر ایران زمین در دوران پیش از یورش تازیان پیرو محمد بودند. یورش تازیان و دیدگاه های آنها به زن که به عنوان جنس دست دوم و به گفته شخص محمدبن عبدالله به عنوان حیوانات اهلی قابل ترحم و تنها ابزاری برای ارضای جنسی و بچه دار شدن بود سبب شد که زن ایرانی قرنها در پستوی خانه ها زندانی شود و جامعه ایرانی حالت تک جنسیتی به خود بگیرد تا اینکه به دوران معاصر رسیدیم. حال در اینجا به شمار اندکی از زنان بزرگ و تاثیرگزار تاریخ معاصر ایران اشاره می کنم.


1- طاهره قره العین : بی گمان این زن آغازگر مبارزات زنان در دوران پس از اسلام است. زنی که حضوری فعال در جنبش باب داشت  و زنی شاعر بود که حتی به اصطلاح همفکرانش هم او را به دلیل زن بودنش تحقیر می کردند اما نقطه اوج شهامت این زن دلیر در حجاب از سر برداشتنش در جمع بود. او با شهامت مبارزه با 12 سده تحقیر زن را آغاز کرد.

2- پروین اعتصامی : از این زن به عنوان بزرگ بانوی شعر ایران یاد می شود. دیوان شعر او یکی از ارزشمندترین و پرطرفدارترین کتاب های شعر ایران در دوران معاصر است. این زن هنرمند جزو نخستین زنان ایرانی بود که از فضای به وجود آمده برای تحصیل و کار زنان در دوره رضا شاه بزرگ استفاده کرد و به ریاست کتابخانه دانشسرای عالی تهران هم رسید. او از مدافعین و حمایت کنندگان سرسخت طرح موسوم به کشف حجاب توسط رضا شاه بود و حتی در این باره نیز شعری سرود.

3- فروغ فرخزاد : شاعر بزرگ معاصر ایرانی است که بسیاری او را از بزرگان شعر نو ایران می دانند.

4- شهبانو فرح پهلوی : همسر محمدرضا شاه و ملکه سابق ایران. زنی که حتی بسیاری از پهلوی ستیزان بر بزرگی و خدمات این زن به ویژه در عرصه فرهنگ و تلاش برای حضور هرچه بیشتر زنان در عرصه های اجتماعی تاکید دارند. شهبانو فرح تا به امروز قدرتمندترین زن ایرانی در 1400 سال اخیر بوده.

5- دکتر فرخ رو پارسا : زنی پزشک که در دو دولت امیرعباس هویدا بر صندلی وزارت آموزش و پرورش نشست. این زن جزو کسانی بود که بسیار در جهت حقوق زنان در ایران تلاش کرد. زمانی در مجلات در این راه می نوشت و زمانی بر صندلی نمایندگی پارلمان نشست و زمان هم بر کرسی وزارت و هیچگاه این هدف مهم را فراموش نکرد.

اینها تنها شمار اندکی از زنان بزرگ تاریخ این سرزمین بودند. تنها کافی است هرکدام از این بانوان بزرگ و دلیر را با فاطمه مقایسه کنیم تا متوجه شویم چه کسی شایسته الگو بودن برای زنان ایرانی است.

پیروز باشید. پاینده ایران و ایرانی. به امید ایرانی آباد و آزاد و به امید آگاهی ایرانی

23 اردیبهشت 2571

۳۵ نظر:

  1. do0ste aziz age ba kasi khoso0mate shkhsi dari dar morede eslam ghezavate bikhod nakon

    پاسخحذف
  2. دو کلمه حرف حساب زدی، چهار تا کس شعر هم قاطی اش کردی دادی به خورد ملت .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ali jan به امام جسین اینه که تو کونی هستی و چون کونت می خاره دمبال کیر می گردی.انشاا… قسمتت بشه.

      حذف
  3. احمقی هستی عقد ه ای.

    پاسخحذف
  4. Manteghe mosalmuna hamine ke dar javabe enteghad ya fohsh bedan ya began khosumate shakhsiye!
    Rasti khosumate shakhsi ba dokhtare mohammad ke hatta maloom nist ostekhunash koja poosidan yani chi ?????

    پاسخحذف
  5. واقعا ادمهای ضفیف و بی اطلاع از تاریخ بخاطر کمبودش فحش میدهد. اگه منطق داری دلیل منطقی بیار از شما بخاطر اطلاعات خوبتون ممون.

    پاسخحذف
  6. در این روزگار تاریکی نه حرف شما سندی محکم است و نه حرف های به قول حضرت عالی،آخوند. در بی اعتباری نمودن اظهارات شما همین بس که همچون آخوند جماعت که در پی تخریب غیر هستید و به ظاهر حکم می کنید.آخوند کت و شلواری...

    پاسخحذف
  7. طاهره قرة العین حجاب از سر بر نداشت، کاری که او کرد تنها کنار گذاشتن روبنده بود که البته در آن زمانه هنجارشکنی بزرگی در نوع خود بود. ایشان خود مجتهد بودند و به درستی استنتاج کردند که در قرآن و سایر منابع حجاب شامل پوشش صورت نمیشود.

    پاسخحذف
  8. روزی که این رژیم تخیلی از بین بره بهترین روز زن میتونه روز تولد مرحوم ندا آقا سلطان باشه درود بر انسانهای با شعور و منطقی ایرانی

    پاسخحذف
  9. خوب بود! اما اين يکي را خيلي ناروا(نه چرت!) گفتي که " شهبانو فرح تا به امروز قدرتمندترین زن ایرانی در 1400 سال اخیر بوده". يعني فرقي نمي کرد اگر بجايش "زن حاکم فعلي ايران"را جايگزين مي کردي!!در هر صورت، آخرش گند زدي!?

    پاسخحذف
  10. بدبخت ایران دیگه هیچ عظمتی نداره ، همین امثال هستند که با تکیه به تاریخی که دیگه هیچی ازش نمودنده ، ایران رو عقب موننده کردن ، امید وارم فرح پهلوی و بقیه ... برات شفائت کنن

    پاسخحذف
  11. برو با همون زنهای ایرانی حال کن ، من نمیدونم چه مشکلی با یک دختر 18 ساله (حضرت فاطمه زهرا (س)) داری که تمام زندگیش را برای خدمت به خدا ، خلق خدا و همسرش داد.
    ای کینه ای ... آتش بر تو حلال باد

    پاسخحذف
  12. Aghayedet dg kamelan baramoon roshan shod , montazere avaghebesh bash , Dooste Aziz !!!

    پاسخحذف
  13. مرسی که به این موضوع که فاطمه شخصیت جالبی نداشته اشاره کرده اید ولی شما هم به دام تاریخی این آخوندها افتاده اید و سالهای عمر فاطمه را که برای جلب ترحم شیعه ها ۱۸ سال ذکر کرده اند در صورتی که تولد او و مرگ پیغمبر و مرگ خدیجه (تنها زنی که به خرج پیغمبری محمد را متقبل شد و به همین علت هم محمد صبر کرد تا او بمیرد و سپس زنهای بیشماری را به عقد خود درآورد) دلایل معتبری هستند که فاطمه را در موقع مرگ بیش از ۴۰ سال داشته است. محمد در سن ۲۵ سالگی با خدیجه ی ۴۰ ساله ازدواج کرد (ازدواجهای پولی همیشه مد بوده است). تاریخ شیعه ها می گوید در تمام این سالها خدیجه حامله نشده است و وقتی که ۶۰ سال داشته است (طبق همان تاریخ فاطمه در سال پنجم بعثت بدنیا آمده) فاطمه بدنیا آمده است. همان تاریخ میگوید که او در سال ۲۳ بعثت مرده است. حالا حساب کنیید ببینید که سن ۱۸ سال از کجا آمده است. در ضمن علی که برای اولین بار با فاطمه ازدواج کرده است در زمان بعثت ۵ ساله بوده است! خود این تاریخها را که بخوانید دیوانه نمی شوید چون میدانید که همه دروغ است. شیعه ها هم دیوانه نمیشوند چون فکر و سوال برایشان ممنوع است. سری به این تاریخها بزنید تا دیوانگانی که با لقب دانشمند این تاریخ ها را نوشته اند بهتر بشناسید.

    پاسخحذف
  14. خیلی خری این چرندیات چی نوشتی نکنه توی یک کوچه بن بست نوشتی یادبگیر اول خوب مطالعه کنی بعد ازاین چرندیات دیگر ننویس به قولی توکه ازکوچه مامیگذری کون لق ت بگذرکوچه مابن بسته

    پاسخحذف
  15. کير همه عالم و آدم تو حلق فاطمه

    پاسخحذف
  16. ممنون از اطلاعات زيبايي كه دادي

    پاسخحذف
  17. فاطمه دختر پیامبر بود .همسر اولین سوسیالیست (عدالتخواه) عالم بود. مادر حسین اولین کسی که برای ازادی همه چیز خود راداد. مادر زینب کسی که تاریخ چون او سراغ ندارد از بزرگی فاجعه. حالا تو.....
    جفاکاران بر ازادی وعدالت فقط دیکتاتورها نیستند .نوع بد و مخفی ان هم تو هستی

    پاسخحذف
  18. همینه که این جماعت وطن فروش شدن کرکر خنده مردم این جرندیات که با نام تاریخ نوشتی بیشتر شبیه یه کمدیه.این جماعتی که با نام زنان برتر نام بردی زنان بزرگی هستن ولی در مقام مقایسه با فاطمه قطره ای در مقابل دریا هستند...پس بهتره بیشتر خودت مضحکه نکنی بهتره یهکممطالعه تاریخی داشته باشی البته نه از کتابهای ارباب های سعودیت

    پاسخحذف
  19. جالبه که هر چی وطن فروش بی دینه اسمشو میزاره میهن پرست و وطن وست و...خودتی آقا خره

    پاسخحذف
  20. خاک تو سرت که چند تا جنده رو با دختر پیامبر خاتم میخوای مقایسه کنی.کسی که حسینی رو به دنیا تحویل داد که دشمنش هم از بزرگیش تعریف میکنه

    پاسخحذف
  21. آره اون فرحی که خودشو تو استخر در اختیار رئیس جمهور امریکا گذاشت زن بزرگه.اینهمه خون ریختنو موقع رفتن اونقدر سرمایه ملت رو برن.نجس کثافت دهتنو آب بکش سگ کثیف.زالو تو سگ کنیز زهرا هم نیستی.یهودی مادر جنده

    پاسخحذف
  22. shomaha ke hamash tohin mikonid,lotfan ye javabe manteghi be nevisande bedid.shayad dare eshtebah mikone va khodesh nemidone.be jaye ziro ro kardan madar khahar hamdige,ba ham bahs konid.

    پاسخحذف
  23. تو اگه حس وطن پرستي داري ، چرا تو وطنت نيستي . بي غيرت خيانتكار .
    چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است .

    پاسخحذف
  24. السلام عليك يا فاطمه الزهرا

    پاسخحذف
  25. السلام علیک یا فاطمه الزهرا. السلام علیک یا بنت رسول الله. السلام علیک یاسیده نساءالعالمین...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مامانت جنده بودن رو از فاطمه زهرا یاد گرفته. کیرم تو اموات مادر تو پیغمبرتون. مادر تو هم اگه مثل زینب جنده نبود که تو حرومزاده اینقدر عقده ای نمیشودی که کونی

      حذف
  26. ridam beghabre goomo goor shodeye faatemeye zahraaye kos gandoo!!!!

    پاسخحذف
  27. مسئلةً؛ اگر حضرت محمد سوسیالیست بود چرا از غیر مسلمونها جزیه میگرفت؟ سوسیالیست قائل به مذهب نیست و عدالت را برای همه میخواهد. دوماّ چرا کنبز ونوکر داشت؟ عالتخواهی با کنیز و نوکر داشتن منافات داره

    پاسخحذف
  28. اونایی که کوچک ترین بی احترامی به بانوی دو عالم می کنند ، منتظر عواقب بدش برای دختر و همسرشون باشند. Amin ...

    پاسخحذف
  29. من نویسنده ای مطلب رو میشناسم ، یک آدم عیاش و مشروب خوار حرفه ای که زن های اون ور آب خوب به دهنش مزه کردن ، همچنین این نویسنده از یک موضوعی سخت سوخته ، که اینجور مینویسه، خوانندگان لطفا طرفتون رو بشناسین

    پاسخحذف
  30. دوستان زیاد سخنهای این بچه مسلمانها را جدی نگیرید آنها نیز همچون علی و محمد و دیگر بزرگانشان دهانشان همچون کونشان گشاد است

    پاسخحذف
  31. مامانت جنده بودن رو از فاطمه زهرا یاد گرفته. کیرم تو اموات مادر تو پیغمبرتون. مادر تو هم اگه مثل زینب جنده نبود که تو حرومزاده اینقدر عقده ای نمیشودی که کونی جناب ناشناس و underian

    پاسخحذف

پیش از کامنت گذاشتن به نکات زیر توجه کنید :

1 - برای خود یک نام برگزینید و به گونه ناشناس کامنت نگذارید.
2 - داوری شما درباره من برای من ارزشی ندارد. پس آن را پیش خود نگه دارید.
3 - دشنام و اتهام بی سند به من و سایر نظر دهندگان ممنوع است.
4 - کامنت زیر هر پست باید در ارتباط با موضوع آن پست باشد.
در صورت رعایت نکردن هر یک از نکات بالا کامنت شما حذف خواهد شد.

پیروز باشید. پاینده ایران