۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

فعالیت حقوق بشری بدون مبارزه سیاسی با این رژیم ارزشی ندارد


همگی تا به حال کسانی را در رسانه های پارسی زبان دیده ایم که خود را فعال حقوق بشر معرفی می کنند و تاکید می کنند که سیاسی نیستند و کار سیاسی نمی کنند و بسیار هم به این سیاسی نبودن خود افتخار می کنند اما واقعیت این است در سرزمین ایران پس از یورش دوم تازیان در سی و چهار سال پیش هیچ فردی نمی تواند سیاسی نباشد زیرا این جمهوری پربرکت برخوردش و از آن مهمتر قوانینش با همه چیز از خصوصی ترین بخشهای زندگی ایرانیان گرفته تا تک تک عرصه های عمومی که روی زندگی ایرانیان تاثیر مستقیم دارد برخورد سیاسی می کند و نمی توان در چنین شرایطی سیاسی نبود و دیدگاه سیاسی نداشت و از آن مهمتر نمی توان در کشورهای آزاد فعال حقوق بشر بود و ادعا کرد که من سیاسی نیستم زیرا حتی عنوان حقوق بشر نیز در این رژیم یک عنوان سیاسی است.
متاسفانه این جمهوری پربرکت توانسته تا اندازه زیادی جای ارزش و ضد ارزش را در میان ایرانیان عوض کند و این موضوع سیاسی بودن یکی از بهترین نمونه های آن است.
تنها کار این فعالین حقوق بشر شده اینکه ببینند چه کسی اعدام می شود یا به دست این رژیم به مرگ نزدیک است و بیایند و در رسانه ها بگویند ما سیاسی نیستیم و مخالف این کار هستیم و این چرخ همینطور ادامه پیدا می کند. هر روز یک یا چند هم میهن ما اعدام می شوند یا زیر شکنجه می میرند. تفاوتی ندارد پزشک باشد یا کارگر یا معلم یا یک وبلاگ نویس و بازهم این به اصطلاح فعالین حقوق بشر می آیند و در برابر دوربین تلویزیون یا میکروفون رادیو می گویند ما سیاسی نیستیم و کار سیاسی نمی کنیم و حتی یک لحظه فکر نمی کنند یا شاید هم نمی خواهند فکر کنند که تا روزی که این رژیم بر سر کار است همین آش است و همین کاسه و فعالیت منسجم و متشکل سیاسی برای پایین کشیدن پرچم این رژیم و جایگزینی آن با یک سکولار دموکراسی مدرن بهترین و موثرترین کار حقوق بشری است که یک ایرانی آن هم در دنیای آزاد می تواند انجام دهد.

پیروز باشید. پاینده ایران و ایرانی. به امید ایرانی یکپارچه ، آباد و آزاد و به امید آگاهی ایرانی

نوزدهم آبان 2571

۴ نظر:

  1. درود کاوه جان

    عـزیز مـن باور کـن اینها بیـشترشون فـقط جویای نـام هسـتند تا دلـسوز مردم
    اما جـان من دیگه به این جـمهوری ِ نـکبت نـگو "پـر برکت" این چـند روزه به اندازه کافی از هرچی جـمهوری و جـمهوری خواهه اسـتفـراغـم گرفـته صفت ِ پر بـرکت حـالم رو خـراب تر میـکنه :(

    پاینده باشی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود ترنم عزیز

      بسیاری از به اصطلاح فعالین حقوق بشر همانگونه که خودت گفتی دنبال نام و شهرت هستن اما بخش دیگه هم مزدوران رژیم هستن که خط مشی اونها از درون ایران تعیین میشه.
      اون جمهوری پربرکت هم یک کنایه است ترنم جان چون نزدیک به چهار دهه میشه که مشتی الاغ که روی خودشون نام روشنفکر گذاشتن و ساده ترین عنصر روشنکری یعنی میهن پرستی در وجودشون نبوده میگن تنها راه نجات ایران جمهوریت است و بس و سالها پیش هنرمند میهن پرست و متعهد سرزمینمان فریدون فرخزاد خطاب بهشون گفت برید تو جمهوریتون زندگی کنید و ازش لذت ببرید. این واژه زمانی در ذهن من نقش بست که اون سخنان فرخزاد بزرگ رو گوش کردم.

      شاد باشی. پاینده ایران

      حذف
    2. کاوه جان درود

      خـبر رسیده که متاسفانه خانم نادره افشاری فـوت کرده اند :(

      حذف
    3. متاسفانه خوندم خبرشو ترنم جان و حسابی حالم گرفته شد.:(((

      حذف

پیش از کامنت گذاشتن به نکات زیر توجه کنید :

1 - برای خود یک نام برگزینید و به گونه ناشناس کامنت نگذارید.
2 - داوری شما درباره من برای من ارزشی ندارد. پس آن را پیش خود نگه دارید.
3 - دشنام و اتهام بی سند به من و سایر نظر دهندگان ممنوع است.
4 - کامنت زیر هر پست باید در ارتباط با موضوع آن پست باشد.
در صورت رعایت نکردن هر یک از نکات بالا کامنت شما حذف خواهد شد.

پیروز باشید. پاینده ایران