۱۳۹۰ خرداد ۱۸, چهارشنبه

رادیکال شدن در نظر اسلامیست ها به چه معناست؟


بی گمان شما هم در دو سال گذشته بارها و بارها از زبان جریانات اصلاح طلب و اساسا کسانی که هنوز به اسلام سیاسی و حکومت دینی باور دارند شنیده اید که : ((باید جلوی رادیکال شدن جنبش را گرفت.)) یا ((رادیکال شدن جنبش به سود حکومت است.)).
این گروه اسلامیست هیچگاه بی پرده و به قول معروف صاف و پوست کنده نگفتند که منظورشان از رادیکال شدن چیست و چرا این اندازه با آن مخالفند و تنها به این جملات کلی و بی محتوا بسنده می کنند.
اما یک نکته در کلام این طیف کاملا مشخص است و آن منظورشان از افراد رادیکال است. افراد رادیکال از دید این گروه کسانی هستند که کلیت جمهوری اسلامی و آرمانهای امام و قانون اساسی اش را در هیچ شکلی نمی خواهند.
با این نتیجه گیری به سادگی می توان فهمید که منظور این جماعت از رادیکال شدن بیش از آنکه در عملکرد باشد در خواسته هاست بدان معنا که این طیف نمی خواهند خواسته های مردم بیش از چیزی باشد که مد نظر آنهاست.
برخورد و دشمنی این افراد با واژه سکولاریسم و ترسی که وجود یک حکومت سکولار دموکرات در ایران در وجودشان می اندازد به خوبی نمایان گر منظور آنهاست.
مقالات و نوشته های سایتهایی مانند جرس و کلمه و نوروز و سهام نیوز و برنامه ها تلویزیون رسا و همچنین بیانیه های این شورایی که اعضایش مشخص نیست و حتی پیش از آن بیانیه های خود آقای موسوی به خوبی ترس این جماعت از افراد و نیروهای سکولار و دشمنیشان به آنها را نشان می دهد.
به تازگی هم که یکی از اسلامیست های سرشناس ایرانی یعنی آقای عزت الله سحابی درگذشت دوباره این جماعت با پخش سخنانی از او در رد رادیکالیسم تلاش در پیشبرد اهداف خود دارد و با زیرکی تمام از یکی از آلودگی های فرهنگی ما یعنی مرده پرستی بهترین استفاده ممکن را به سود خودشان می کنند.
نکته مهم دیگر راهکار این افراد این است که سکولارها (یا به قول خودشان رادیکال ها) را متحدان احمدی نژاد و خامنه ای می دانند و در واقع ترور شخصیت می کنند و جالب این است که خامنه ای و بیت رهبری رفقای سابق خودشان هستند که تا پیش از خرداد دو سال پیش آبگوشت بزباششان را باهم نوش جان می کردند و حالا از پشت پنجره به رهبری چشمک می زنند و برایش ناز و ادا و عشوه می آیند که آنها را ببخشد.
این جماعت و رسانه هایشان نه نگران مردم و کشور هستند نه نگران منافع ملی. تنها و تنها یک نگرانی دارند و همانگونه که بارها افراد مختلف این طیف گفته اند نگرانیشان از بین رفتن انقلاب و آرمانهای امام راحل است و دعوایشان هم با خامنه ای و احمدی نژاد سر ملت و کشور نیست بلکه بر سر این است که به گفته خودشان انقلابشان را در خطر می بینند.
به هوش باشیم هم میهن که دوباره کسی بر گرده مان سوار نشود.

۱ نظر:

پیش از کامنت گذاشتن به نکات زیر توجه کنید :

1 - برای خود یک نام برگزینید و به گونه ناشناس کامنت نگذارید.
2 - داوری شما درباره من برای من ارزشی ندارد. پس آن را پیش خود نگه دارید.
3 - دشنام و اتهام بی سند به من و سایر نظر دهندگان ممنوع است.
4 - کامنت زیر هر پست باید در ارتباط با موضوع آن پست باشد.
در صورت رعایت نکردن هر یک از نکات بالا کامنت شما حذف خواهد شد.

پیروز باشید. پاینده ایران