۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

خرمشهر هیچگاه فتح نشد بلکه آزاد شد


سوم خرداد بیست و نهمین سالروز آزاد سازی خرمشهر و بازپس گیری این بندر همیشه ایرانی به آغوش میهن است.
تقریبا از همان روزهای ابتدایی آگاهانه یا نا آگاهانه به جای واژه هایی مانند آزاد سازی یا بازپس گیری از واژه فتح برای خرمشهر استفاده شد و ما مردم هم که به مانند همیشه بدون اندیشیدن واژه ها را از دهان خود بیرون می ریزیم این بار هم همان روند را تا امروز ادامه دادیم و مرتب از واژه ((فتح خرمشهر)) استفاده می کنیم.
گویا ما مردم ایران اصلا برایمان مهم نیست که واژه ها با خود بار معنایی دارند.
زمانیکه درباره شهر یا کشوری از واژه فتح کردن استفاده می شود بدان معناست که یک نیروی نظامی به آنجا هجوم برده و آنجا را تصرف کرده ولی خرمشهر جزو خاک سرزمین ما بود و عراقیها با تجاوز به خاک ما آنجا را به زور در اختیار گرفته بودند و ما آنجا را از دست عراقیها آزاد کردیم.
امیدوارم ملت ایران زمانی برسد که اندیشیدن و درست اندیشیدن را یاد بگیرد و زمانیکه یاد گرفت خواهد دانست که واژه ها همراه خود بار معنایی دارند و نباید بدون فکر از آنها استفاده کرد.
آزاد سازی خرمشهر بدون دلاوری دلیر مردان میهن پرست ارتش ایران و همچنین مردم خرمشهر امکان پذیر نبود.
این شکم گنده های سپاهی برای آزاد سازی مناطق اشغال شده هیچ غلطی نکردند چون اساسا دانش این کار را نداشتند. بزرگ مردان ارتش بودند که در بهترین دانشگاه های نظامی تحصیلات نظامی کرده بودند و همچنین برابر خود اعدام فرماندهانشان را دیده بودند ولی شرف و میهن پرستیشان اجازه نداد که بگذارند بیگانه خاک کشورشان را تصرف کند.

۱ نظر:

  1. کاوه جان از این دقت بینی و نکته سنجیت حال میکنم
    دمت گرم ... اصلا تو بحر این کلمه فتح نرفته بودم ... آره راست میگی با این کلمه تازی آدم به یاد فتح مکه و فتح خیبر می افتد... حقا که این آخوندها عجب مارمولک هایی هستند.

    پاسخحذف

پیش از کامنت گذاشتن به نکات زیر توجه کنید :

1 - برای خود یک نام برگزینید و به گونه ناشناس کامنت نگذارید.
2 - داوری شما درباره من برای من ارزشی ندارد. پس آن را پیش خود نگه دارید.
3 - دشنام و اتهام بی سند به من و سایر نظر دهندگان ممنوع است.
4 - کامنت زیر هر پست باید در ارتباط با موضوع آن پست باشد.
در صورت رعایت نکردن هر یک از نکات بالا کامنت شما حذف خواهد شد.

پیروز باشید. پاینده ایران